Ett år till har gått och det var dags för årsmöte igen. Något jag sett fram emot sedan vi bestämde datumet! Det är alltid något magiskt som uppstår när doulor träffas. Många kramar, skratt och nya kontakter. Man eventuellt får ansikte på någon man endast chattat med på internet.

Vi hade två fantastiska föreläsare i år som bidrog med sin kunskap om förlossningsdepression samt andningens kraft. Tack Mikaela och Magdalena för att ni kom!

Själva årsmötet var viktigt för oss som förening för att det var dags att uppdatera våra stadgar.
Det var inga större förändringar vi utförde utan vi förbättrade, förnyade och rättade fel. Allt kommer att finnas tillgängligt att läsa på hemsidan inom kort.

Jag vill säga STORT TACK till avgående styrelsemedlemmar. Ni har verkligen gjort skillnad i föreningen, lämnat intryck och energi som lever vidare. Jag hoppas vi ses igen, eventuellt på nästa årsmöte som blir föreningens stora födelsedagsfest!

Jag välkomnar nya styrelsen med öppna armar och jag ser fram emot ett roligt år tillsammans med er!

ODIS STYRELSE Verksamhetsåret 2018-2019

Ordförande: Rannveig Stefánsdottir
Kassör: Frida Viibus Lundgren
Ledamot: Christine Tin-Tin Liljeqvist
Ledamot: Sylvie Renard
Ledamot: Tove Lundlycke
Ledamot: Vicky Brundin James
Suppleant: Elin Andersson
Suppleant: Anna Bjelkefelt
Suppleant: Ida Zackrisson
Suppleant: Helena Dacker

Valberedning: Xana De Silva
Valberedning: Ida Boroumand

Vi avslutade dagen med att se filmen Microbirth.

Efter en härlig dag tillsammans på Sensus gick vi sedan till restaurangen Maniana där deltagarna från Bodil Freys doulakurs mötte upp oss. Det blev en riktigt trevlig kväll med god mat, gott sällskap och många skratt! Självklart är vi omöjliga att ha med på restaurang eftersom vi pratar om saker som inte alla gäster vill höra om över maten, men så är det! Vi kan ju inte låta bli att prata förlossningar, tekniker, moderkakor och allt som tillhör doulavärlden.

Tack för i år alla som deltog och vi ses igen på årsmötet 2019!

Rannveig Stefánsdóttir
Ordförande i ODIS